بیش از 6 هزار تن کالا از مرز شلمچه ترانزیت شد

 

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری منطقه آزاد اروند گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 6 هزار و 960 تن کالا به ارزش سه میلیون و 200 هزار دلار از مرز شلمچه ترانزیت شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از لحاظ ارزشی 81 درصد افزایش دارد.

به نقل از خبرگزاری ایرنا، سیدعلی موسوی رشد وزنی ترانزیت کالا از مرز شلمچه را 77 درصد بیان کرد و گفت: در سال گذشته 30 هزار و 754 تن کالا به ارزش 25 میلیون دلار از مرز شلمچه ترانزیت شد که در مقایسه با سال ما قبل 81 درصد رشد را نشان می دهد.

وی عمده کالاهای ترانزیتی از مرز شلمچه را انواع میوه، مواد پروتئینی عنوان کرد و گفت: ترانزیت کالا عمدتا از مبداء کشورهای CIS ( کشورهای مستقل مشترک المنافع ) و کشورهای اروپایی، ترکیه و پاکستان بوده که به مقصد کشور عراق از طریق مرز تجاری شلمچه ترانزیت شد.

موسوی اظهار داشت : علاوه بر ترانزیت کالا روزانه به طور متوسط 500 تا 600 دستگاه کامیون حامل محصولاتی همچون تره بار، مواد غذایی و لبنی، مصالح ساختمانی، کلینکر، نمک صنعتی، مصنوعات پلاستیکی، ام دی اف و میله گرد از مرز شلمچه به مقصد عراق صادر می شود.

به گزارش ایرنا منطقه آزاد اروند با مساحت 37 هزار و 400 هکتار در شمال غربی خلیج فارس شامل شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر(جزیره مینو) می باشد که در محل تلاقی دو رودخانه اروند و کارون واقع است.

این منطقه در همجواری با کشورهای عراق و کویت می باشد که با داشتن ظرفیت های خوبی نظیر حمل و نقل جاده ای، ریلی، دریایی و هوایی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

مرز شلمچه در 15کیلومتری خرمشهر، واقع است.

Sorry - Comments are closed