افزایش ۹۳ درصدی ورود مسافر از مرز باشماق کردستان

تعداد مسافران ورودی از مرز باشماق کردستان در چهار ماهه نخست امسال (اول فروردین تا پایان تیر) نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹۳ درصد افزایش یافته است.

 به نقل از خبرگزاری ایرنا، مرز رسمی باشماق مریوان در کردستان یکی از مهمترین مرزهای رسمی زمینی ایران با اقلیم کردستان عراق به شمار می‌آید و گمرک مریوان نیز در زمینه ترانزیت، صادرات، امور مسافری و مقدار قابل توجهی در بخش واردات فعال است.

مدیرکل گمرکات کردستان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ۱۹۲ هزار و ۶۹۸ نفر در چهار ماهه نخست امسال از طریق مرز باشماق وارد کشور شدند در حالیکه این تعداد در مدت مشابه سال قبل ۹۹ هزار و ۸۴۱ نفر بودند.

بختیار رحمانی‌پور از افزایش ۹۶ درصدی تعداد مسافران خروجی از طریق این مرز نیز در این مدت خبر داد و افزود: ۱۹۶ هزار و ۷۲ نفر در این مدت از کشور خارج شدند که این تعداد در چهار ماه نخست سال گذشته ۹۹ هزار و ۹۹۱ نفر بود.

مدیرکل گمرکات کردستان با بیان اینکه ۱۹۶ هزار و ۷۲ دستگاه خودرو هم در این مدت از مرز باشماق مریوان خارج شد که ۹۶ درصد بیشتر از پارسال است، اضافه کرد: در این مدت هفت هزار و ۶۴۸ تُن کالا به ارزش ۱۲ میلیون و ۱۵۲ هزار و ۵۴ دلار نیز از طریق گمرک‌های سنندج و باشماق وارد کشور شده است.

رحمانی‌پور یادآور شد: چهار ماه نخست امسال در مجموع ۶۹۴ هزار و ۴۹۰ تُن کالا به ارزش ۴۱۶ میلیون و ۹۵۵ هزار و ۳۲۹ دلار از گمرکات این استان به خارج از کشور صادر شده است.

وی تاکید کرد: همچنین طی این مدت ۵۵۴ هزار و ۳۵۱ تُن کالا به ارزش یک میلیارد و ۴۳۴ میلیون و ۲۹۰ هزار دلار از گمرک باشماق کردستان ترانزیت شد.

گمرکات استان کردستان با شعبه های فعال در سنندج، باشماق مریوان و سیرانبند بانه به فعالان اقتصادی خدمات گمرکی ارائه می کند.

Sorry - Comments are closed