توقف۴۰ کامیون حامل کالای صادراتی به عراق در مرز شلمچه

۴۰ دستگاه کامیون حامل کالای صادراتی به کشور عراق از روز شنبه تاکنون در مرز شلمچه متوقف شده‌اند.

به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، کامیون های حامل کالای صادراتی که عمدتا محصول کشاورزی بوده به دلیل ازدحام جمعیت زائران اربعین در مرز شلمچه و ترافیک سنگین اتوبوس های حامل زائران در مسیر شلمچه عراق به بصره تاکنون موفق به خروج از کشور نشده اند.

بار این کامیون ها که بیشتر محصول سیب زمینی و پیاز است در آفتاب داغ منطقه در حال فساد و نابودی است.

غلامرضا نیک رفتار رئیس گمرک شلمچه در این خصوص گفت: کامیون های حامل کالا به دلیل ازدحام جمعیت زائران و تردد اتوبوس های زائران همچنین ترافیک ناشی از عبور کامیون های حامل کالاهای موکب ها در عراق اجازه خروج ندارند.

او با بیان اینکه تجارت و صادرات کالا از مرز شلمچه به هیچ عنوان متوقف نشده افزود: با توجه به ازدحام به وجود آمده در مرز شلمچه در ایام اربعین و تردد کامیون های موکب داران و اتوبوس های زائران پیش بینی شده بود صادرات با مدیریت انجام شود.

رئیس گمرک شلمچه در ادامه گفت: در حال حاضر تشریفات گمرکی این کامیون ها انجام شده و به لحاظ گمرک مشکلی برای تردد ندارد.

نیک رفتار افزود: خروج این کامیون ها با هماهنگی و به تشخیص هنگ مرزی و معاون استاندار و فرماندار ویژه خرمشهر انجام خواهد شد.

کوروش مودت معاون استاندار و فرماندار ویژه خرمشهر نیز گفت: اولویت نخست در مرز شلمچه در ایام اربعین عبور اتوبوس های زائران و کامیون های موکب داران است و کامیون های تجاری پس از کاهش جمعیت تردد آنها برقرار می شود.

بیش از ۸۰۰ هزار تردد زائر به صورت رفت و برگشت طی ۲ هفته اخیر در مرز شلمچه ثبت شده است.

 

Sorry - Comments are closed