هیات‌های اقتصادی کشورهای اروپایی در راه عراق برای سرمایه‌گذاری در بازار این کشور

پس از شکست کامل تروریسم در عراق کشور‌های خارجی به دنبال سرمایه‌گذاری در این کشور خاورمیانه‌ای هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک نوشت: «فلاح اللامی»، مشاور سازمان ملل در امور اقتصادی عراق در مصاحبه ای اظهار کرد پس از اعلام شکست کامل تروریسم در این کشور بسیاری از دیگر کشورها در تلاشند همکاری های اقتصادی خود با بغداد را تقویت کنند.

وی اظهار کرد در ماه های اخیر هیئت های اقتصادی زیادی از کشورهای اروپایی و آمریکا به منظور بررسی زمینه های موجود برای سرمایه گذاری در عراق به این کشور آمدند که از میان آنها به نشست مشترک مقامات بانک مرکزی عراق با نمایندگان شرکت های ایرباس و توتال می توان اشاره کرد.

فلاح اللامی اظهار کرد: «پس از اعلام شکست کامل تروریسم، بسیاری از کشورها اعلام کردند خواهان سرمایه گذاری در بخش های مختلف اقتصاد عراق هستند. عراق در حال تبدیل شدن به مکانی جذاب و سودآور برای همکاری های اقتصادی است. همه این موارد به احیای اقتصاد عراق اشاره دارد.»

وی همچنین افزود پس از کاهش بهای نفت، بغداد شدیدا نیازمند جذب سرمایه خارجی است. تاکنون شرکت های چینی و سعودی سرمایه گذاری های موفقیت آمیزی در اقتصاد عراق انجام داده اند. همچنین به گفته اللامی ایران می تواند نقطه ورود سرمایه های خارجی به بازار منطقه ای باشد.

Sorry - Comments are closed