افزایش چشمگیر صادرات در مرزهای خسروی و سومار

عضو هیأت رئیسه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران از افزایش چشمگیر صادرات در مرزهای خسروی و سومار خبرداد .

به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، کاشفی عضو هیأت رئیسه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران از افزایش چشمگیر صادرات در مرزهای خسروی و سومار خبرداد و گفت: صادرات از مرزهای استان کرمانشاه در نیمه دوم امسال افزایش خواهد یافت.

وی گفت : صادرات 400 تا 500 کامیون در روز کالا و اجناس مختلف در مرزهای خسروی و سومار جان دوباره‌ای به بازارچه‌های این مناطق بخشیده است.

عضو هیأت رئیسه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران به صادرات محصولات کشاورزی از مرزهای استان کرمانشاه به کشور عراق اشاره و بیان کرد: برخی کشور‌ها در ماه‌هایی از سال در راستای حمایت از تولید خود واردات محصولات کشاورزی ندارند، اما همچنان شاهد صادرات محصولات کشاورزی در این ماه از سال به کشور عراق هستیم.

وی افزود: به طور میانگین روز 250 کامیون حمل سوخت، نفت را از عراق از طریق مرز خسروی وارد ایران و در پالایشگاه‌های مختلف کشور توزیع می‌کنند.

کاشفی با اشاره به رسمی شدن مرز سومار، اضافه کرد: هم اکنون حجم تبادلات این مرز با 400 تا 500 کامیون در روز به اندازه مرز پرویزخان رسیده است.

رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه از افزایش صادرات از مرزهای استان طی نیمه دوم امسال خبر داد و به مشکلاتی در این زمینه نیز اشاره کرد.

کوچک بودن بازارچه خسروی از جمله محدودیت‌ها و مشکلات مرزهای استان کرمانشاه در زمینه حجم تبادلات است که کاشفی به آن اشاره و بیان کرد: بازارچه خسروی پاسخگوی این حجم از کامیون‌ها نیست به رغم‌ اینکه کالای صادراتی ایران در بخش عراق تخلیه می‌شود ولی بلافاصله با توجه به اینکه کار صادرات سوخت انجام می‌شود این تنگنا به خوبی دیده می‌شود.

Sorry - Comments are closed